Sunday, May 27, 2012

Start ja Moskva / Start and Moscow

Väsimus... kust ma alustan? Reisi eelne ööuni jäi lühikeseks, käisin veel kella poole 4 ja 5 vahel ringi autoga sõitmas kuna und polnud. Käisin vaatasin ära ka Kakumäel veidike lainelise mere, kuna see on siis nüüd viimane meri enne 3 nädalat näen. Järgmisena näen Kollast merd Shanghais.

Hea küll.. asja juurde. Pakkimisega läks kiireks kuna tööasjad oli vaja ka veel laupäeval teha ja see tund aega jäi mul puudu täpselt mille võrra ma kauem magasin tänu kella viiesele uinumisele.Asjad sai kiiruga pakitud ja Balti Jaama ära. Seal oli väike punt saatjaid ootamas. Lahe, traditisiooniline tšeburekk ning rongile me astusimegi. Kuna otsustasime koonerdada siis võtsime üldvaguni piletid, see tähendas seda, et rongis on üks vagun kus on istmed (ülejäänud on siis kupeedega vagunid). Meie aja järgi 22:30 olimegi probleemideta Jaanilinnas ja piiripunktist läbi. Kuna arvata oli, et ega seal pingi peal väga magada ei saa siis otsustasime esimese "Vanaka" lahti kookida ja hüva rüübet maitsta. Kuna piiriületus läks väga libedalt siis tuleb ju meie saabumist vennasvabariiki tähistada!

Mekkisime aga Vanakat ja istusime.. mis seal muud teha ikka on. Mingi kell (enne 3me vist Moskva aja järgi) sai Vanakas otsa ja üritasime mõlemad magama jääda. Väga kerge üritus see polnud aga läbi häda saime ikka mõlemad poole tunni-tunni kaupa magada ja nii kuskil poole 8ni vms välja.

Kohale jõudes astusime rongist välja, suundusime Oktjaabrskist Jaroslavski rongijaama ja otsisime üles piletikassa, et uurida mismoodi saame Poezd.ru kaudu ostetud piletitega rongi õhtul. Info teada, uhked trükitud piletid käes panime asjad pakihoidu ja läksime Hesburgerisse hommikusööki "nautima" (hess asub Jaroslavski jaama kõrval täpselt). Kõht saepuru täis, kohvi moodi lurr joodud tõmbasime Punase väljaku poole jeed. Panime nö suva järgi (eelmisest korrast meeles olevas suunas) leekima. Üsna jupp jalutamist oli ja jõudsimegi kohale. Kurat ma ei saa aru, iga kord kui ma Punasel Väljakul käin toimub seal mingi teema.
Täna oli väljaku hõivanud noortele mõeldud mingi spordiüritus. Kõmpisime sealt ka siis läbi, parim vaade oli üks naisvõrkpallur mängimas. Vanad mehed nagu me oleme juba.. oleks seda rammu kätes ainult, et kõike seda alla suruda :D

Väljak nähtud kõmpisime sihitult edasi üle Moskva jõe ja niisama suvalises suunas. Soov oli süüa saada ja õlut ka. Vahepeal astusime kuskile poodi sisse ja haarasime kaks õlut, istusime kiriku juurde maha kuskile aia peale ja trimpasime õllekest. Elu on lill! :D

Õlu sai otsa ja otsustasime minna sööma mingisse X kohta mis tundus hea (Kasahhi köök jne). Koht ise oli muhe sohvabaar (raadios leelotas Norah Jones) aga tellitud sašlõkk oli pettumus. Hea küll, loputasime õllega sellegi alla ja käisime WC-s telefone laadimas (ainuke pistikupesa seal butiigis). Kustud, söödud, kammitud ja joodud läksime tagasi sinna poodi kust enne õlut haarasime ja võtsime järgmised. 250 grammi mingit imelikku vorsti ka ja läksime otsisime ühe tänavaäärse sissekäigu ääre kuhu peale saime potsatada ja edasi õlut juua ning nälga veel kustutada selle vorstiga. Vorst oli üsna juba, õlut polnud ka väga parem aga mõlemad nad otsa said!

Hea küll.. aeg metrooga sõitma minna. Meid eraldas rongijaamast kaks peatust metrooga. Selleks pikaks teekonnaks kasutasime ka kahte erinevat metroorongi, et oleks lõbus. Rongijaama jõudes tegime ka väikese sisseostud 1100 rubla eest. Õlut, viina, mahla, vett ja suitse.Enne sai muidugi veel ühed õlled tehtud :D Siis kinnitasime keha kohalikus Subways sändvitši ja pepsiga. Nüüd me siis ootame jõule siin rongijaamas. Internet siga on aeglane nagu kurat, Markol on telefon kas katki või lihtsalt nii tühi, et eluvaimu ei võta sisse. Mõlemil on uni, joodud õlu poolt tekitatud sumin on lahkunud (turvamehe nina all on suts keeruline seda õllet juua hetkel)ja rongini on veel pea 5h aega. Lisaks on siin rongijaamas palav nagu suvises Pirita bussis ning minul on vist ootamas põskkoopapõletiku laadne asi aga muusosas. Rongile millalgi, väike viinuška ja tuttu ära.

Ehho Moskvõ lõpetab ja kolmapäeval saab sõna Ehho Novosibirsk.

Seniks, käsi kulpi ja kann trimmi mu sõbrad!

Edit:

Turvamehe nina all õlle joomine õnnestus! Juba oleme mitmenda õlle juures.
Korra Siberis käinud jalanõud on peale päeva (teistkordset kõva Moskvas trampimise päeva) Moskvas üsna väsinud juba ja kas nad Hiinani elavad on küsitav.
Postkaartide saatmine feilis täiesti. Postkontorid olid kinni kurat kõik. Jobnutõi pühapäev ju.
Rongini on tunnike ja kopsidega veel.
Homme saame siis esimese tiiru kuivtoite maitsta (3in1 kohviga tegime eile juba käe soojaks)  Siinkohal tahaks tänada ühte ilusat ja toredat preilit kellel oli viitsimist minuga Rocca al Mare keskuses mitut tundi ostelda ja mind ära kannatada:).

----

Sorry, i will translate in Novosibirsk, i´m to tired to think in English at the moment :).